Thursday, April 12, 2007

Human Japaneseb 2.0 is done!!!

Human Japanese 2.0 (http://www.humanjapanese.com/home.html) is done! Brian has been working on this software for more than 1 year. I helped 1800 Voice Recording Part. So, if you want to learn Japanese, you can hear my voice everyday through this software ;-) Brian and his business partner, Shane, designed this website and software. Each chapter looks like a colorful text book, voice training, game, etc etc, and graphic design looks very good, too. They captured Japanese subtle color and beauty very well.

Everyday, we can see how many download is going and which country it is. WOW, people from all over the world started downloading the Human Japanese. I feel a little strange that they are listening my voice ;-)

Human Japanese 2.0 (http://www.humanjapanese.com/home.html)が、やっと完成した!Brianが1年以上かけて作り上げたソフト。私も1800のボイスレコーディングをヘルプした。画面の色んな部分をクリックすると、私の声が聞こえる。すごーく変な気分。

毎日、何件、どの国でDownloadされたかトラッキングで見れるけど、インターネットのすごさにビックリ。世界各国で色んな人達がソフトをダウンロードしている。感激。

Webのデザインも、Brianのビジネスパートナーの、Shaneがデザインをヘルプしてくれた。すごくGreenとRedのコントラストカラーが効いててGood。実際のソフトの中も、この色をKeepしていて、チャプターごとに、見開きの本を読んで、ゲームをして、会話を聞いて、学んでいけるタイプ。日本人の私からすると、外国人が、どのような文法でつまずくか、疑問を持つかなど、全然日本人の観点からは気づかないが、そこは、アメリカ人のBrianが書いたこのソフトを見ると面白く説明してあり、学んでいけると思う。私も、へ~そうなんだ~。ほ~、そんなこと気づかなかった~と、色々。

1 comment:

Anonymous said...

すごい、本格的だね。ウェッブもよくできてるね。感激かも。てつ